Nasır Tedavisi

NASIR NEDİR- TOPUK DİKENİ NEDİR?

Nasır yada diğer adıyla topuk dikeni genellikle ayak tabanında ; yanlış basma alışkanlığı, sert tabanlı ayakkabılar giyinmek, ayakta çok kalmak, çok yürümek, çok spor yapmak gibi nedenlerle oluşabilir. Çok ağrılı olabilen bu durum zaman zaman şiddettli boyutlarda yaşam konforunu ciddi bozabilir. Hastanın günlük hayatını etkileyecek boyutta hastanın yürüyüşünü engelleyecek şekilde sorunlar yaşamasına neden olabilir.

NASIR NEDEN OLUR ?

Daha çok baskı, basınç ve yük binmesi,ağırlık nedeniyle ayak tabanında nasır görülse de; spor veya çalışmaya bağlı sürekli travmaya maruz kalan eller, dizler gibi vucudun diğer alanlarında görülebilir. Yani nasırın esas nedeni aynı bölgeye sürekli basınç, ağırlık, yük bindirilmesi ve aynı bölgeye tekrarlayan travmalar nasır oluşmasının başlıca nedenidir.

NASIR TEDAVİSİ -TOPUK DİKENİ TEDAVİSİ NASIL YAPILIR ?

Bana sıklıkla nasır ilacı yada nasır kremi varmı diye soruluyor ? Aslında Nasır krem,ilaç veya bir solusyonla kolaya kolay tedavi edilemiyor. Çünkü nasırın derinin alt abakalrına kadar inen bir kökü vadır ve tdavisinde bu kesin çözüm bu kökün çıkarılmasıyla mümkündür. Nasır tedavisinde  çok sayıda tedavi seçeneğimiz vardır. Nasır tedavisinde hangi tedavi seçeneğini kullanacağına cilt doktorunuz nasırın derinliği ve lokalizasyonuna en doğru kararı verecektir.

Nasır-Topuk dikeni tedavisinde ilk olarak; özellikle çocuklar ve yaşlılarda ve daha yüzeyel lezyonlarda ;nasır kremleri solüsyonlar veya nasır bantları kullanarak tedaviye başlanabilir. Bu topikal tedavi seçeneği ile tedavi şansı oldıkça düşük olsada bazı hafif formdaki nasır tedavilerinde sonuç alınabilmektedir.

LAZERLE NASIR TEDAVİSİ -LAZERLE TOPUK DİKENİ TEDAVİSİ

Lazer teknolojisi hayattımızı oldukça kolaylaştıran tedavi seçenekleridir.  Nasır-Topuk dikeni tedavisinde Lazer Tedavisi; CO2 lazer teknolojisi ile nasır kolaylıkla tedavi edilebilir. Son derece güvenli ve başarılı sonuçlar veren bir tedavi yöntemidir.

NASIR -TOPUK DİKENİ TEDAVİSİNDE KOTERİZASYON YÖNTEMİ

Benim sıklıkla tercih ettiğim uygulaması oldukça kolay bir yöntemdir.  Nasırın olduğu bölge bir lokal anestezi ile uyuşturulduktan sonra o bölge koterize edilir. Topuk dikeninin köküne kadar ilerlemek ve tamamını köküyle çıkarmak önemlidir. Böylece nasır-topuk dikeni kesin ve kalıcı olarak tedavi edilmiş olur. Nasırın tamamı çıkarılmadığında kökü bir miktar kaldığında  tekrarlama oranı çok yüksektir.

NASIR-TOPUK DİKENİ TEDAVİSİ SONRASINDA TEKRARLAMAMASI İÇİN NE YAPILMALIDIR ?

Topuk dikeni tedavisinde doğru tedavi yapıldıktan sonra hastaya nasırın tekrarlamaması için bası yapan unsurların ortadan kaldırılması gerekmektedir. Örneğin ayak iki parmak arasında nasır oluyorsa bir ayıraç yardımıyla bu ik parmağın ayakkabı giyerken çok sıkı birbirine değmesi önlenmelidir. Eğer çok yüksek topuklu, sivri burunlu,sert tabanlı ayakkabılar giyen bir hasta ise; günlük hayatta daha rahat, yumuşak tabanlı, daha düz konforlu ayakkabılar tercih edilmesi önerilmelidir. Spor nedeiyle ellerinde nasırlar bulunan bir hastaya tedaviden sonra mutlaka eldiven takması önerilir.

NASIR TEDAVİSİ FİYATI?

Nasır tedavisi fiyatı hakkında bilgi almak için 02122155499 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.