Siğil Tedavisi

SİĞİL NEDİR ?

Siği HPV ( Human Papilloma Virus ) denilen bir virusun neden olduğu çok sık ve yaygın görülen bir enfeksiyondur.

SİĞİL (HPV) EN ÇOK NERELERDE GÖRÜLÜR

Siğil virusu vucudun heryerinde hastalık yapabilir. En sık el ve ayak tabanında görülmekle beraber; yüz dahil olmak üzere tüm vücutta görülebilir. Tedavinin en zor ve sıkıntılı olduğu ve hastayı en çok üzen tutulum bölgesi ise ; genital bölge siğilleri ve anüs etrafındaki siğllerdir.

Bir şekilde cildinizde kesi ya da yaralanma olduğunda bu virüslerden birini kapma olasılığımız çok yükselir. Siğillerin çoğu zararsızdır ama virüs oldukları için son derece bulaşıcıdırlar. Siğille doğrudan temas etmek ya da siğille temas etmiş bir şeye dokunmak, virüsün kolayca yayılmasına neden olabilir. Siğller en sık ellerde, parmaklarda, ayaklarda ve genital bölgede görülür.

Siğiller genellikle cilt renginde, sert ve derden kabarık pürüzlü olabilirler.  Aynı zamnda koyu renkte (kahverengi, gri-siyah), düz ve yumuşak tipleri de vardır.  Ayak tabanındaki siğiller genlliklke deri rendinde ve düz olurlar ve sıklıkla nasırla karıştırılabilirler. Bu tür siğiller yürüdükçe içe doğru itilip ağrı yapabilirler.

SİĞİL DAHA SIK KİMLERDE GÖRÜLÜR ?

Siğil herkeste görülebilir.Ancak bazı kişilerin HPV virüsünü kapmaya daha yatkın olduğu görülmüştür. Çocuklar, ergenlik çağındakiler, tırnaklarını yiyenler, tırnak etlerini koparanlar ve bağışıklık sistemi zayıf olan kişilerde siğil oluşma riski çok daha yüksektir.

SİĞİL VİRUSUNUN BULAŞMASINDA RİSK OLUŞTURAN DURUMLAR NELERDİR ?

Bağışıklık sisteminin zayıf olması

Cinsel temas -genital bölge siğilleri temas yoluyla kolayca bulaşabilirler

Deride kesik ve yaralar -siğil virüsunun  yerleşmesini kolaylaştırır

Ortak kullanılan alanlar; havuz,hamam, kaplıca, banyo, duş, tuvalet

Hijyen koşullarına özen gösterilmeyen kuaförler, güzellik salonları

Ortak kullanılan ve siğile temas etmiş olabilecek havlu, bornoz, terlik, ayakkabı vb eşyalar

Cildin sık tıraş edilen bölgeleri -kesiklerin oluşması ve virüse kapı açılması ihtimali yükselir

Siğile doğrudan temas etmek-siğili olan biriyle tokalaşmak, yada temas etmek

Tırnak yeme alışkanlığı

Yorgunluk, uykusuzluk, stres, kötü beslenme, diyet, kansızlık benzeri nedenlerle vücudun direncinin zayıf düşmesi

SİĞİL TEDAVİSİ NASIL YAPILIR ?

Siğil tedavisi için bana en çok en iyi siğil ilacı nedir, en iyi siğil kremi hangisidir ve lazerle siğil tedavisi yapıyormusunuz?sorularıdır. Siğil tedavisinde esas olarak ciltteki siğillerin yok edilmesi amaçlanır. Hastanın lezyon sayısına, tutulan alana ve yaygınlığa ve hastanın yaşına göre tedavi planını cilt doktoru belirler.

Siğl tedavisinde İlk olarak topikal kremler, solüsyonlar tercih edilebilir. Herzaman çok başarılı sonuçlar alınamasa da özellikle çocuk hastalarda ve yaşlılarda ilk olarak topikal tedaviler tercih edilebilir.

LAZER İLE SİĞİL TEDAVİSİ

CO2 Lazer ile siğiller çok başarılı bir şekilde tedavi edilebilir

ELEKTROKOTERİZASYON-YAKARAK -SİĞİL TEDAVİSİ

Siğil tabanları lokal anestezik ile uyşturulduktan sonra yakılarak tedavi edilebilir. Elektrokoterizasyon yöntemi; siğil tedavisinde en çok tercih edilen ve çok başarılı sonuçlar aldığımız bir tedavi yöntemidir.

KRİYOTERAPİ -DONDURMA YÖNTEMİ İLE SİĞİL TEDAVİSİ

Likit nitrojen ile siğller dondurularakta başarıyla tedavi edilebilir.

GENİTAL BÖLGE SİĞİLLERİNİN TEDAVİSİ

Tüm tedavi seçenekleri bu bölge için de geçerlidir. Genital Bölge Siğilleri genel olarak cinsel yolla bulaştığı için; cinsel yolla bulaşan hastalıklar sınıfına girer ve hasta bu yönden uyarılmalıdır. Çok partnerli olmak ve dikkat edilmeyen cinsel hayat daha büyük tehlikelere yol açabilir. Hastanın bu yönden uyarılması aslında tedavinin en önemli parçasıdır. Topikal tedaviler, lazer tedavisi, koterizasyon yöntemi yada kriyoterapi (dondurma yöntemi ) uygulanabilir. Genital Bölge Siğille başvuran her hastaya diğer Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar için geniş bir tetkik mutlaka yapılmalıdır.

SİĞİLLERİN TEKRARLAMAMASI İÇİN NELERE DİKKAT ETMEK GEREKİR ?

Siğller genellikle ortak kullanım alanlarından bulaştıkları için ortak kullanım alanlarında mutlak hijyene dikkat etmek gerekir. Terliksiz hamam sauna yada spor salonlarında çıplak ayakla dolaşmamak ; ortak havlu kullanmamak, umumi tuvaletler zaruret dışında kullanmamaya çalışmak korunmada önemlidir. Siğil virusu genellikle vücudumuzdaki bir kesi ve sıyrıktan kolaylıkla girdikleri için vucudumuzdaki küçük sıyrıklara,yaralara  iyi bakmak ve bir an önce bu alanları tedavi etmek gerekir.

Siğller daha çok vücut direncimizin düşük olduğu bir anda vücudumuzda hastalık yarttıkları için genel sağlığımız önemlidir. İyi bir uyku, sağlıklı beslenmek, sigara ve alkol tüketmemek bol su içmek, spor bizi genel olarak sağlıklı yapacağı gibi siğilide vucudumuza kolaylıkla almamızı önleyecektir.

SİĞİL TEDAVİSİ FİYATI?
Siğil tedavisi fiyatı, tutulan bölgeye ve siğilin sayısına göre değişmektedir. Siğil tedavisi fiyatı hakkında bilgi almak için 02122155499 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.