Tırnak Batması Tedavisi

TIRNAK BATMASI TEDAVİSİ
Tırnak batması olan hastaların tırnak batması tedavisi için ilk başvurduğu yer genellikle kuaförler ve ayak bakım merkezleridir.

Tırnak batması ile kuaföre başvuran hastalara genellikle; pedikürle batık tırnağın bası yapan kısmı kesilir. Ardından çeşitli ayak merkezlerinde uygulanan ılık kompresler, pamuk veya tel sistemi ile tırnak yatağının genişletilmeye çalışılması ile çözüm aranır.

Ancak tırnağın yumuşak dokuya batmasındaki temel sebep olan tırnağı uzatan kök oradan uzaklaştırılmadıkça yapılan tüm geçici işlemler sonuç vermeyecektir.

TIRNAK BATMASI NEDENLERİ NELERDİR

Tırnak batması en sık tırnakları yanlış kesmekle olur. İçeriye doğru oval ve çok kısa kesmek tırnak batmasını tetikleyebilir. Sivri uçlu ayakkabılar giyinmek de tırnak batmasının sık sebepleri arasındadır. Gebelik döneminde ayakların şişmesi ile birlikte tırnak batıkları oluşabilir. Tırnak şekil bozuklukları ve mantar enfeksiyonları da batığa neden olabilir. Bu sebeple tırnak mantarlarının batık tedavisi ile birlikte yapılması uygun olacaktır. Bütün bunların dışında genetik olarak kerpeten tırnak dediğimiz doğuştan batık tırnak ile doğan çok sayıda hasta vardır.

TIRNAK BATMASI TEDAVİSİNDE TIRNAĞIN TAMAMEN ÇIKARILMASI DOĞRUMUDUR

Tırnak batması tedavisi olmak isteyen hastalara yapılan önemli yanlışlardan biri ise tırnağın bütün olarak tamamının çekilmesidir. Bütün olarak çekilen tırnak ne yazık ki aynı şekilde batık olarak geri çıkacaktır.

Tırnak batmasında kesin çözüm son derece basittir. Sadece batık olan kısmın kökü ile çıkarılması ve bu kök kısmının zedelenerek tekrar etmesi önlenerek tırnak batması sorunu kesin olarak çözümlenir.

TIRNAK BATMASI TEDAVİSİ NASIL YAPILIR

Tırnak batması olan kısım lokal anestezi ile uyuşturulduktan sonra batık olan kısım tırnak yatağı ile birlikte ince bir şerit halinde çıkarılır. Sadece batığı oluşturan ve onu uzatan yatak yani kök kısmı çıkarıldıktan sonra o alan törpülenerek yeniden uzaması ve oluşması önlenerek kesin tedavi yapılmış olur.

Tırnak batması tedavisi bu kadar kolay ve basittir. Tırnak batması çok ızdıraplı, ağrılı bir durumdur. Hastaların ayakkabı giyinmelerine, normal rutin hayatlarına devam etmelerine hatta uyurken bile ağrı çekmelerine neden olan bu durum; son derece efektif olan bu işlemle tedavi edilir. Tırnak batması tedavisi çok kısa sürede tamamlanır; işlem sonrasında herhangi bir istirahat dönemi gerekli değildir, aksine hasta batık olan kısım artık çıkarıldığı için rahatlamıştır ve hemen günlük yaşamına ve iş hayatına dönebilir. Enfeksiyon gelişim riskini önlemek için gerek görülürse kısa süreli sistemik antibiyotik veya topikal olarak uygulanabilecek kremlerle tedavi tamamlanmış, hasta sağlığına kavuşmuş olur.

TIRNAK BATMASI HAKKINDA SIK SORULAN SORULAR

Tırnak batmasının evde tedavisi mümkün mü? Tırnak batmasında tel uygulaması evde yapılır mı?

Evde yapılan tel tedavileri gibi tırnağın yapısını bozabilen tırnağın kırılmasına sebep olabilir, durumu daha komplike bir hale getirebilirsiniz. Bu nedenle bu tip uygulamalar evde yapmayınız.

Tırnak batması için evde bir alet gerekli midir?

Batık tırnak tedavisi kolay değildir. Evde yada maniküristler tarafından yapılmamalıdır. Tırnak Batması konusunda Uzman olan doktorlar tarafından yapılması dahadoğru olacaktır.

Mniküristler tarafından kuaförlerde zorlanarak çıkarılmaya çalışılan Batık tırnak enfeksiyon eklenmesi şile çok komplike bir hal alabilir.

Tırnak batması iltihaplanırsa enfeksiyon olursa ne yapmak gerekir?

Bölgenin baskıdan kurtulmasını sağlamak ve doktorunuzun vereceği ilaç tedavisi tırnak batması iltihabının tamamen geçmesinde yeterli olacaktır.

Tırnak batması tedavisi tedavi kalıcı mıdır?

Tırnak Batması tedavisi özel bir cerrahi uygulamadır. Bu tedaviyi bilen bir hekim tarafından uygulanmalıdır. Doktorunuz tarafından uygulanan tedavi sonrasında tırnak batması tamamen iyileşecektir. Ancak daha sonrasında uygulanması muhtemel hatalar veya genetik yatkınlık sebebi ile tekrar etmemesi konusunda kesin bilgi verilemez.

Tırnak batması kremle tedavi edilir mi?

Krem uygulanan tırnak kenarlarında cilt tahammülü azalacağından batma ihtimalini artırabilir. Bu nedenle bir uzmana danışmanızı ve batık tırnak aşamasına göre tedavi uygulanmasını öneriyoruz.

El Tırnaklarında da Tırnak Batması Olur mu?

Ayak bölgesinde sık karşılaşmamıza rağmen elde de tırnaklarında da  batık gelişmesi mümkündür.

Tırnak batması tedavisi Ağrılı bir işlem midir?

Tırnak batması tedavisi acısız  bir işlemdir. İleri düzey tırnak batması veya tel uygulaması yapılmasına rağmen cevap alınamamış hastalarda uygulanan tırnak yatağı revizyonu işlemi sırasında da lokal anestezi uygulanmaktadır. Böylelikle herhangi bir acı ağrı hissedilmez.İlem sonrasında hasta ağrısız acısız bir şekilde batık kısımda çıkarıldığı için geldiğinden çok daha rahatlamış bir şekilde normal hayatına dönebilir.

TIRNAK BATMASI TEDAVİSİ FİYATI?

Tırnak batması tedavisi fiyatı hakkında bilgi almak için 02122155499 numaralı telefondan bilgi alabilirsiniz.