Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıkların Tedavisi

Home Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıkların Tedavisi

Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıkların Tedavisi

Bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de oldukça hızlı artan oranda cinsel yolla bulaşan hastalıklar görülmektedir.

Cinsel ilişkiye başlama yaşının giderek düşmesi ve çok eşliliğin artması, cinsel yolla bulaşan hastalıkların görülme sıklığını artırdı. Cinsel yolla bulaşan hastalıkların başında AIDS, Hepatit B ve hepatit C enfeksiyonları ; prezervatif kullanılarak büyük oranda engellenebilir

Ancak HPV, molloscum Contagiozum ve HSV2 Cinsel cinsel temasla deri yoluyla bulaşan hastalıkları prezervatif korumamaktadır.

Bu hastalıklarda tensel temas bulaşma için yeterlidir. Yani prezervatif cinsel yolla bulaşan deri hastalıklarından bizleri koruyamaz.

GENİTAL SİĞİL NEDİR ?

Genital siğiller hem kadınları hem de erkekleri etkileyan genital siğiller; dünyada cinsel ilişkiyle bulaşan en sık görülen viral enfeksiyondur. Etkeni insan papilloma virüsüdür (HPV).

Kadın genital bölge siğilleri erkek genital bölgesinde görülen siğillerden çok daha tehlikelidir. Çünkü kadınlarda ileriki yıllarda genital siğller cervix kanseri -rahim ağzı kanseri gelilşmesine yol açabilmektedir. Bu sebeple erken yaşlarda HPV aşısı yapılması çok önemlidir.

Erkek genital bölge siğilleri de tedavi edilmediğinde Busckhe Lowenstein tümörü gelişmesine yol açabilmektedir.

HPV enfeksiyonlarında erken tedavi çok önemlidir. Aksi takdirde çok hızlı yayılırlar ve karşı cinse bulaşma riskleri de çok yüksektir.

Genital siğillerin tedavisinde çok sayıda yöntem vardır. Hastaya göre doktor tarafından belirlenen bu tedavi yöntemi; siğillerin bulunduğu yere, sayısına ve büyüklüklerine göre değişmektedir.  Başarılı ve etkili sonuçlar veren Kriyoterapi (Dondurma), Elektrokoterizasyon (Yakma) ve Lazer ile genital siğillerin tedavisi en sık tercih edilen güvenilir yöntemlerdendir. Tedavi sonrasında deri altında henüz fark edilmeyen bazı HPV virüsler olabilir ve 2-9 ay arasında bunlar görünür hale gelebilirler. Düzenli yapılan takipler ve kontroller ile yeni çıkan siğiller başka bir bölgeye bulaşmadan tedavi edilmelidirler. HPV tedavisinde bağışıklık sisteminin yüksek tutulması da çok önemlidir. Bu yüzden bağışıklık sistemini güçlendirecek ilaçların tedaviye eklenmesi de faydalı olacaktır.

GENİTAL BÖLGE SİĞLLERİNİN BELİRTİLERİ NELERDİR ?

Siğller erken yaşta, en sıklıkla da aktif cinsel yaşamın  olduğu 18-25 yaş aralıklarında gözlenir. Genital siğiller her zaman insan gözüyle görülemez. Çok küçük ve cildin renginde olabildiği gibi koyu kahverengi, kabarık, düzensiz yüzeyli de olabilirler. Bazen bir bene benzeyebilirler. Siğiller dağınık ya da küme şeklinde çok sayıda veya sadece bir siğil olarak ortaya çıkabilirler.

GENİTAL SİĞİL NERELERDE GÖRÜLÜR ?

Erkeklerde genital siğiller dış genital bölgede, penis üzerinde, kasıkta, perianal bölgede (makat çevresinde) görülebilir. Kadınlarda ise dış genital bölge, vajina, serviks (rahim ağzı) ve perianal bölgelerde görülebilir.

GENİTAL SİĞİLLER NASIL TEDAVİ EDİLİR ?

Cinsel temasla bulaşan genital siğillerin tedavisinde en sık kullanılan yöntemler

Lazerle genital siğillerin tedavisi

Elektrokoterizasyon ile yakma yöntemi

Kriyoterapi ile dondurma tedavisi

Kremlerle siğil tedavisi

İlaçla siğil tedavisi

GENİTAL SİĞİL TEDAVİ YÖNTEMLERİ

Genital siğil tedavisi fark tanı konulduktan hemen sonra en kısa sürede yapılmalıdır. Çünkü genital siğiller hızla yayılabilirler ve kadınlar için rahim ağzı kanseri riski taşıdıkları için önemlidirler.

1-LAZER İLE GENİTAL SİĞİLLERİN YAKILMASI

Genital siğillerin tedavisinde günümüzde en sık kullanılan en etkili tedavi yöntemlerinin başında lazer ile genital siğllerin tedvisi gelmektedir. Herhangi bir enjeksiyon iğne kullanılmadan siğiilerin olduğu bölge lokal anestezik kremle uyuşturulur. Ardından siğllerin olduğu bölgede lazer ışığı gezdirilir. Uygulaması son derece konforlu çok iyi sonuçlar aldığımız bir tedavi yöntemidir.

2-ELEKTROKOTERİZASYON-ELEKTROKOAGÜLASYON YÖNTEMİ İLE GENİTAL SİĞİLLERİN YAKILMASI

Bugün kabul gören en geçerli tedavi yöntemlerinden biri de elektrokoterizasyon ile siğilleri  yakma işlemidir. Genital bölge siğillerinin tedavide en sık kullandığımız yöntem elektrokoterizasyon yöntemiyle siğillerin yakılması işlemidir. En etkili ve benim de en tercih ettiğim en etkili yöntemlerden biridir. Lokal anestezi altında bipolar koter ile HPV (human papilloma virüs)’nin odakları yakılır.Özellikle dış genital organlar dediğimiz bölgedeki genital siğillerin yok edilmesinde idealdir. Tedavi süresi kısadır. Lokal anestezi kullanılması yeterlidir.

3-KRİYOTERAPİ-DONDURMA  YÖNTEMİ İLE GENİTAL SİĞİLLERİN TEDAVİSİ

Genital bölge siğllerinin tedavisinde kriyoterapi – likit nitrojen ile dondurma yöntemi;  daha ağrısız, lokal anestezi gerektirmediği için özellikle çocuk ve yaşlılar için çok daha konforlu olabilecek bir tedavi yöntemdir.

4-TOPİKAL KREMLERLE GENİTAL BÖLGE SİĞİLLERİNİN TEDAVİSİ

Bana sıklıkla  genital siğil terdavisinde etkli genital en iyi siğil kremi nedir? diye sorulmaktadır. Evet özellikle imiqumod içeren kremler ile özenli ve doktorun öğrettiği gibi doğru kullanımlarda  başarılı sonuçlar almaktyız. Bu kremleri etraf dokuya değdirilmeden sadece siğllerin üzerine sürülmesi çok önemlidir. aksi takdirde etraf dokuyu tahriş edebilirler. doktor kontrolü altında kullanılmaları çok daha doğru olacaktır.

5-KİMYASAL DESTRÜKSİYON İLE GENİTAL SİĞİLLERİN TEDAVİSİ

Kimyasal destrüksiyon amacıyla biklorasetik asit, triklorasetik asit, podofilin ve podofilotoksin gibi asitler kullanılır, ancak bu maddeler sağlıklı ciltte de çok ciddi oranda tahriş (iritasyon) etkisine sahip maddelerdir. Ancak doktor kontrolünde uygulama ya

6-SİSTEMİK SENTETİK A VİTAMİNİ İLE YAYGIN GENİTAL SİĞİLLERİN TEDAVİSİ

Sistemik Sentetik A Vitamini ile Genital Siğillerin Tedavisi: Özellikle çok yaygın ve işlem ile tedavi edilmesi neredeyse imkansız hale gelmiş ağır hastaların tedavisinde kullanılmaktadır.

HPV enfeksiyonlarında erken tedavi çok önemlidr. Hastalık hem çok bulaşıcı hem de hızlı yayılması nedeniyle erken tedavi hasta açısından ve siğillerin bulaşıcılığı açısından önemlidir.   Tedavide  immunoterapi çok faydalıdır.  Hastanın bağışıklık sisteminin yüksek tutulması sağlıklı beslenme HPV tedavisinde çok önemlidir. Genital bölge siğillerinde eğer hastanın sabit bir partneri varsa genellikle çiftlerin birlikte tedavi edilmesi hastalığın tekrar tekrar çiftler arasındaki bulşamasını

önleyecektir.

GENİTAL BÖLGE SİĞİLLERİ YAKILDIKTAN SONRA CİNSEL İLİŞKİ

Genital siğil, tedavilerinden 5-15 gün sonrasında yara iyileşmesi tamamlanınca cinsel ilişkiye girilebilir. Ancak kişilerin tedavi sonrası dönemlerinde dahi cinsel partnerine bulaştırma riski bulunur. Bu nedenle partnerlerini HPV aşısı yapılması önerilir. Partner sayısı fazla olan kişiler için HPV enfeksiyonu bulaştırma riski çok daha yüksektir. Ayrıca genital siğller eşlerle birlikte tedavi edilmelidir. Aksi takdirde birbirlerine bulaştırmaya devam edebilirler.

GENİTAL SİĞİLLER KANSER YAPARMI ?

Günümüzde HPV virüslerinin 200’den fazla tipi tanımlanmıştır. HPV tipleri kanser açısından düşük riskli, orta riskli ve yüksek kanser riski taşıyan HPV’ler olarak üçe ayrılırlar.

HPV tip 16, tip 18, tip 31, tip 33 en sık bilinen yüksek riskli HPV grubundadırlar ve kadınlarda rahim ağzı kanserinin -cervix kanserin bilinen en sık nedenidir. Bu sebeple siğlller tanı konur konmaz tedavi edilmeli ve erken yaşlarda HPVaşısı yaptırmalıyız.

HPV AŞISI

Rahim ağzı kanserini önleme amaçlı geliştirilen HPV aşısı, HPV tip 16 ve tip 18’e karşı koruma sağlarken aynı zamanda siğil yapan tip 6 ve tip 11’e de karşı da koruma sağlar. Diğer HPV tiplerine karşı ise çapraz reaksiyonla yine koruyuculuk sağlanmaktadır. Bu nedenle öncelikle 9-26 yaş arası kız çocukları olmak üzere 45 yaşına kadar tüm kadınların aşılanması önerilir.Herhangi bir şikayet olmasa da rahim ağzı, tüm kadınlarda her yıl yapılan pap -smear testiyle  kontrol edilmelidir. Siğil bulaşıcılığı çok yüksek ve kanser riski taşıdığı ve özellikle kadınların yaşamını tehdit eden bir durum olduğu için HPV aşısı hayat kurtarıcıdır.

GENİTAL BÖLGE HERPES- HSV 2 ENFEKSİYONU  – GENİTAL UÇUK

Genital bölge Herpes HSV-2 uçuk enfeksiyonu son derece bulaşıcı ve tedavisi zor bir cinsel yolla bulaşan hastalıktır.

Tedavi de Sistemik antiviral tedaviler ve immunoterapi çok etkilidir. Genital herpes – genital uçuk enfeksiyonu sistemik tedavilere rağmen çok sık tekrarlayan vücuttan eradikasyonu oldukça zor bir durumdur. Genital bölge herpes virus enfeksiyonu bilhassa kadınlarda adet zamanlarında ve stresli dönmelerde ataklar yaparak ağrılı acılı yaralara neden olabilirler. Genital uçuk çok bulaşıcı bir hastalık olduğu için hastaların cinsel hayatlarına dikkat etmeleri bu sebeple  çiftlerin birikte tedavisi önerilmektedir.

MOLLOSKUM KONTAGİOZUM-MOLLOSCUM CONTAGİOSUM ENFEKSİYONU (POX VİRUS)

En sık görülen Cinsel Yolla bulaşan hastalıklardan biri de Molloscum Contagiosum enfeksiyonudur. Oldukça hızlı yayılan ve çok bulaşıcı bir genital bölge viral enfeksiyonudur. Genital siğllerle çok karışırlar ve bazende molloskum ile genital siğiller eş zamanlı da görülebilirler. Genital Bölgede görülen molloscum contagiosum tedavisinde ; ekstirpasyon yöntemi, lazer ile tedavi , koterizasyon yöntemi yada kriyoterapi ile dondurma yöntemleri kullanılmaktadır. Molloskum kontagiozum viral bir enfeksiyonolduğu için  tedavisinde bağışıklık sistemini de yüksek tutulması önemlidir.

CİNSEL YOLLA BULAŞAN HASTALIKLARDAN NASIL KORUNABİLİRİZ ?

Güvenli olmayan cinsel hayat, çok eşli olmak cinsel yolla bulaşan hastalıklara yol açmaktadır.

Oral seksle bulaşan HPV virüsü, ağız içi ve boğaz mukozasında ve rahim ağzı kanseri oluşturma nedenleri arasında birinci sıradadır.

Prezervatif kan yoluyla yada sıvılar yoluyla bulaşan önemli cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korusada ; temas yoluyla yani deri yoluyla geçen HPV siğil , HSV2 genital uçuk yada  molloscum contagiozum gibi viral hastalıklaradan korumamaktadır.

Bu noktada güvenli cinsel hayat ; tek eşli olmak bizi cinsel yolla bulaşan hastalıklardan koruyabilecek tek yoldur.

Rastgele partner seçimi yapmamak, çok sık partner değiştirmemek, cinselliği yaşarken dikkatli olmak gerekir. Çünkü deride görülen cinsel yolla bulaşan hastalıklar dışında hayatı tehdit eden AİDS, Hepatit, Sifiliz gibi çok sayıda hastalık ta yine cinsel yolla bulaşabilir.

GENİTAL BÖLGE SİĞİL ve MOLLOSCUM CONTAGİOSUM TEDAVİ FİYATLARI?

Genital bölge siğil tedavisi fiyatı, genital bölgedeki siğil sayısı ve yaygınlığına göre değişmektedir. Genital bölge siğil tedavisi fiyatı hakkında bilgi almak için 02122155499 numaraları telefondan bilgi alabilirsiniz.